Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

«Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΥΤΙ»

 "Τα παιδιά  μπορούν να βιώσουν θλίψη, θυμό, άγχος, όπως και οι ενήλικες.  Μπορεί τα αίτια των συναισθημάτων αυτών που νιώθουν οι μικροί μας φίλοι να μην είναι τόσο σημαντικά για μας, όμως η ένταση είναι εξίσου μεγάλη .

 Βοηθήστε τα παιδιά σας να αποφορτιστούν με ένα απλό παιχνιδάκι-παραμύθι  ( Γεωργιάδου, Ν., (2010), Θεραπευτικά Παιχνίδια, Εκδόσεις Οξυγόνο, Αθήνα.)"

 «Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί». Ένα παραμύθι ως αφορμή για το εργαστήρι Δεξιοτήτων της Δ τάξης

Υπεύθυνος προγράμματος κος Αναστασιάδης Αναστάσιος.

Οι μαθητές/τριες διάβασαν το παραμύθι και αναρωτήθηκαν... γιατί θυμώνει ο δράκος;  Έπειτα, με βάση το παραμύθι και την ενσυναίσθηση, οι μαθητές/τριες προχώρησαν σε κατασκευές:



Οι συμβουλές του Δράκου! Ο δράκος κρατάει ένα βιβλιαράκι. Μας εξηγεί για την συμπεριφορά του. Το κείμενο είναι από παιδοψυχολόγο που τονίζει την ανάγκη να καταλάβει το παιδί τι συμβαίνει όταν θυμώνει:




Η ασπίδα επίλυσης διαφορών Συνέχισαν με τον... ιππότη μας που μας μιλά για την επίλυση διαφορών! Το διάβασαν  και συζήτησαν στην τάξη!




Αναγνωρίζω και διαχειρίζομαι έντονα συναισθήματα: ΘΥΜΟΣ. Ο κάθε ένας έφτιαξε και την κατασκευή για τη διαχείριση του θυμού.

Τα 3 πράγματα.... Μια κατασκευή όπου οι μαθητές/τριες έγραψαν για 3 πράγματα που τους στενοχωρούν, 3 πρόσωπα στα οποία θα πουν το πρόβλημά τους και 3 πράγματα που θα κάνουν για να ηρεμήσουν.



Το βιβλιαράκι. Έφτιαξαν ένα μικρό βιβλιαράκι που κεντρικό του θέμα είχε την αναγνώριση των συναισθημάτων.




Το κάστρο του... θυμού Οι μαθητές έγραψαν ανώνυμα  τι τους κάνει και θυμώνουν σε χαρτί και το έβαλαν μέσα στο κάστρο. Με τη βοήθεια του δασκάλου τους και της Ψυχολόγου του σχολείου μας, έγινε ανάγνωση των όσων έγραψαν οι μαθητές/τριες και συζήτηση για τη διαχείριση του θυμού. 




   Η ενσυναίσθηση είναι η προσπάθεια μας να μπούμε στη θέση του άλλου και να κατανοήσουμε τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια. Αυτό σημαίνει ότι πραγματικά προσπαθούμε να καταλάβουμε τα συναισθήματα του, τα πιστεύω του, τις εμπειρίες του, τις προσδοκίες του, όλα όσα διαμόρφωσαν και διαμορφώνουν τη στάση του στη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου